L´Hort

El curs 2016-2017 vam iniciar el “Projecte de l’hort” i així treballar les plantes.

Vam situar diversos horts urbans a l’escola i posteriorment es van distribuir per grup,  les tasques a fer.

En tots els passos, de llavors ençà,  els alumnes hi són presents i participen en tot el procés de tenir-ne cura:

• posar terra i adobs.
  • plantar
  • regar
  • recol·lectar.

Fan observacions per grups-classe de tot el procés. Cal tenir en compte possibles complicacions que  poden sorgir i que caldrà cercar solucions entre tots si es donen.

Es realitzen petits  dossiers amb les observacions fetes durant tot el procés.

Per finalitzar, fem una valoració de les diferents tasques realitzades, i fem una pluja d’idees exposant com ha anat l’experiència; si els ha agradat i quines coses noves han aprés, així com també nous reptes que vulguin incorporar.

Els objectius principals són:

• Tenir un recurs actiu per potenciar activitats al voltant de Desenvolupament Sostenible.
  • Sensibilitzar  sobre l’entorn proper.
  • Educar en la cultura ambiental.
  • Introduir coneixements sobre  l’agricultura.
  • Educar en la sostenibilitat, l’estalvi d’aigua i recursos naturals.
  • Reflexionar sobre la producció, distribució i consum dels productes.
  • Recuperar els coneixements del món rural.
  • Afavorir el treball en equip tot incidint en l’autonomia.
  • Estar en contacte amb la natura en un entorn urbà.

Feu un comentari

− 2 = 1