Escola Plurilingüe

La llengua catalana com a llengua vehicular i d’aprenentatge per a tot l’alumnat en cadascuna de les àrees, a excepció de castellana, anglesa, francesa i a  Educació Física i Música a Primària:

  • Foment de la lectura en tots els cursos, dins i fora l’escola basant-nos en el Pla Lector de l’escola.
  • Lectura compartida: els alumnes de 2n i 5è i també els de 1r i 6è.  
  • Foment de l’expressió oral a tots els cursos com a eix transversal, amb activitats individuals i grupals.
  • Contes per llegir, per explicar, per compartir…

Aprenentatge progressiu de la llengua anglesa:

  • Foment de la lectura en tots els cursos, dins i fora l’escola basant-nos en el Pla Lector de l’escola.

  • Contes per llegir, per explicar, per compartir…

Educació Infantil, l’alumne/a es familiaritza amb la llengua anglesa d´una manera natural i lúdica a l’escola i fora.

  • Colònies en llengua anglesa
Es tracta d’introduir l’anglès en espais de joc i conversa; en definitiva en situacions familiars. Els objectius principals són:
  • Familiaritzar-se amb sons i missatges orals senzills en contextos significatius.
  • Sentir interès per una altra llengua diferent a la nostra.
  • Tenir una actitud positiva davant l’aprenentatge de la llengua
  • Començar a produir sons i missatges específics.
Primària es comencen a treballar conceptes relacionats amb el vocabulari i la gramàtica, sense oblidar el component pràctic de la llengua:
  • Desdoblaments a Cicle Superior per tal d’intensificar i agilitzar la pràctica de la llengua estrangera (Speaking and Listening).
  • L’ús de la llengua anglesa a les àrees de Educació Musical i Educació Física com a llengua vehicular.
  • Colònies en anglès.
  Finalment a Secundària es segueix la línea de treball de vocabulari i la gramàtica, continuant el foment de destreses com la comprensió oral, la comprensió escrita, l´expressió oral i l´expressió escrita. D’aquesta manera,  assolir el nivell per a poder continuar-ne els estudis posteriors que capacitin per a titolacions i certificats en llengua anglesa.
  • Estades língüístiques a Irlanda.
  • Desdoblament per a intensificar l’ús de la llengua oral.
Una part important en el procés d´aprenentatge de la llengua anglesa la juguen els recursos dels quals disposa l´alumnat: des de recursos audiovisuals fins a les noves tecnologies aplicades a l´aprenentatge i pràctica de les llengües estrangeres
  • Introducció de la Llengua francesa com a segona llengua estrangera assolint un nivell d’expressió oral bàsic i unes eines necessàries per a poder continuar el seu aprenentatge.